Bij Surplus word je een kritische en sociale wereldburger. Kinderen ontdekken dat ze verbonden zijn met de rest van de wereld en hier een actieve rol in (gaan) spelen. Onze scholen vormen een samenleving in het klein waar kinderen actief oefenen met vaardigheden die ze nodig hebben om succesvol deel te nemen aan de samenleving. De balans tussen socialisatie, kwalificatie en persoonsvorming staat hierbij centraal. Onze visie op ontwikkelen is zichtbaar, voelbaar en merkbaar, waardoor we voor derden herkenbaar en voorspelbaar zijn.
Ons pedagogisch huis is opgebouwd met de bouwstenen pedagogisch tact, alle kansen vanuit een stevige basis en wereldburgerschap. Met het bouwen van ons pedagogisch huis, creëren we een speelveld met elkaar, zodat er duidelijkheid is over de tijd, ruimte en criteria om aan onze doelen te werken. Hiermee is Surplus herkenbaar en voorspelbaar voor interne en externe partners. Samen met onze samenwerkingspartners, schoolbesturen, de kinderopvang, het samenwerkingsverband, de opleidingen en andere relevante partners bieden we het kind alle kansen van de wereld.
* Als je een vacature-alert maakt of aanbevolen vacatures ontvangt, betekent dit dat je akkoord gaat met ons Privacy beleid. Je kunt je instellingen voor toestemming te allen tijde wijzigen door je af te melden.
Astrid Alfering
Leerkracht
De brede ontwikkeling van kinderen en leerkrachten staat bij ons centraal. Wij stimuleren en inspireren elkaar en leren met en van elkaar. Wij dagen elkaar uit om talenten te ontdekken en tot bloei te laten komen.
Wij trekken samen op binnen en buiten Surplus. Samenwerken en verantwoordelijkheid nemen voor elkaar zijn voor ons vanzelfsprekend. Surplus is er voor en door de kinderen, leerkrachten en ouders. Wij zoeken de verbinding om kinderen te begeleiden, zodat zij nu en later actief kunnen meedoen in onze samenleving.