Ieder kind van Surplus moet kunnen rekenen op goed onderwijs. Om te zorgen dat ons onderwijs
kwalitatief goed is en blijft, hebben we een stelsel van kwaliteitszorg ingericht. Bestuur en scholen
werken daarbinnen planmatig en cyclisch samen om de onderwijskwaliteit te bewaken en te
stimuleren. Hiermee zorgen en borgen we dat het onderwijs voldoet aan onze normen van
basiskwaliteit én aan die van de inspectie van het onderwijs.
Kwaliteit is voor ons geen toeval, maar kwaliteit is een manier van werken passend bij onze
professionele cultuur. We hebben hoge ambities met ons onderwijs, waarbij we ons
voortdurend ontwikkelen. We zijn trots op wie we zijn, waar we voor staan en wat we doen. De
kwaliteit is zichtbaar, meetbaar en merkbaar in de organisatie.
We hebben de intentie en werkstructuur en -cultuur om bij de ontwikkeling van ons onderwijs van en
met elkaar te leren. We zijn kritisch op de inhoud en hebben oog voor elkaar. We staan open voor
feedback van zowel interne als externe partijen en leggen systematisch verantwoording af aan
elkaar en aan de buitenwereld.
Het kwaliteitsstelsel van Surplus beschrijft onze definitie van basiskwaliteit en onze kwaliteitscyclus.
Deze is uitgewerkt in een kwaliteitskalender en omvat een aantal instrumenten om de kwaliteit te
monitoren, borgen en verder te ontwikkelen.
Ons kwaliteitsstelsel is gebaseerd op het wettelijk kader, het actuele inspectiekader en de
koersdoelen en ambities. We zorgen er met elkaar voor dat we 'de basis op orde’ hebben en
houden. We stellen daarbij ambitieuze schooleigen doelen en besteden aandacht aan zowel de
basisvaardigheden als de brede ontwikkeling. Surplusscholen krijgen binnen de kaders van de wet
en onze koers de ruimte om te werken aan hun schooleigen ambities en het maken van eigen
keuzes. Deze werken ze uit
Op binnen onze kwaliteitscyclus vastgestelde momenten monitoren, rapporteren en evalueren
scholen en bestuur over hun plannen, schoolontwikkelingen en opbrengsten van het onderwijs.
Zowel op het vlak van de basiskwaliteit als op de Surplus specifieke doelen. Hiervoor gebruiken we
verschillende manieren en instrumenten. Deze zijn opgenomen in de Surplus kwaliteitskalender.
Deze kalender biedt bestuur en directie een ritme waarbinnen de check & act van de PDCA-cyclus
systematisch wordt uitgevoerd en biedt een planning wanneer, hoe, op welke wijze en wie betrokken
zijn bij het evalueren van het werken aan en de opbrengsten van onderwijs en kwaliteitsontwikkeling.
Onze kwaliteitscyclus zelf en de instrumenten die we daarbinnen gebruiken evalueren en herijken we
jaarlijks.
Geen items beschikbaar
* Als je een vacature-alert maakt of aanbevolen vacatures ontvangt, betekent dit dat je akkoord gaat met ons Privacy beleid. Je kunt je instellingen voor toestemming te allen tijde wijzigen door je af te melden.
Bij Surplus ervaar je dat je je ontwikkelt in een omgeving die ruimte biedt om mee te doen, om invloed te hebben en van waarde te zijn. Er is ruimte om je eigen grenzen te verleggen en keuzes te maken.
De brede ontwikkeling van kinderen en leerkrachten staat bij ons centraal. Wij stimuleren en inspireren elkaar en leren met en van elkaar. Wij dagen elkaar uit om talenten te ontdekken en tot bloei te laten komen.
Je krijgt vertrouwen in de talenten, potentie en ieders verantwoordelijkheid. We ontmoeten elkaar in gelijkwaardigheid en met een open houding.
Wij trekken samen op binnen en buiten Surplus. Samenwerken en verantwoordelijkheid nemen voor elkaar zijn voor ons vanzelfsprekend. Surplus is er voor en door de kinderen, leerkrachten en ouders. Wij zoeken de verbinding om kinderen te begeleiden, zodat zij nu en later actief kunnen meedoen in onze samenleving.