Kwaliteit is voor ons geen toeval, maar kwaliteit is een manier van werken passend bij onze professionele cultuur. We hebben hoge ambities met ons onderwijs, waarbij we ons voortdurend ontwikkelen. We zijn trots op wie we zijn, waar we voor staan en wat we doen. De kwaliteit is zichtbaar, meetbaar en merkbaar in de organisatie.
In elke school is de basis op orde. We bieden ieder kind de mogelijkheid om zich breed te ontwikkelen. Bij brede ontwikkeling gaat het erom dat het kind zich ontwikkelt tot een competent persoon. Daaronder verstaan we het vermogen om te denken, te voelen en te handelen. Kinderen krijgen hiermee greep op de wereld en leren hun plaats te bepalen in deze wereld. Wij zijn ervan overtuigd dat we alleen op deze wijze het kind voorbereiden op zijn plaats in de maatschappij.
We leveren een hoge kwaliteit, door hoge ambities te stellen en het kind te betrekken bij het onderwijsproces vanuit eigenaarschap. Voor ons betekent dit naast kennis verwerven dat zij zich ontwikkelen tot sociale en kritische wereldburgers, die zelfvertrouwen hebben en zelfredzaam zijn. We gaan uit van hoge verwachtingen en we maken deze zichtbaar, meetbaar en merkbaar. We blijven investeren in de ontwikkeling van onze collega’s. Hun pedagogische en didactische vaardigheden zijn van een ambitieus niveau. We werken hierbij vanuit een waarderende grondhouding, waarbij welbevinden en vertrouwen centraal staan. We hebben een positieve blik op wat het team en de kinderen wel kennen en kunnen.
* Als je een vacature-alert maakt of aanbevolen vacatures ontvangt, betekent dit dat je akkoord gaat met ons Privacy beleid. Je kunt je instellingen voor toestemming te allen tijde wijzigen door je af te melden.
Astrid Alfering
Leerkracht
De brede ontwikkeling van kinderen en leerkrachten staat bij ons centraal. Wij stimuleren en inspireren elkaar en leren met en van elkaar. Wij dagen elkaar uit om talenten te ontdekken en tot bloei te laten komen.
Wij trekken samen op binnen en buiten Surplus. Samenwerken en verantwoordelijkheid nemen voor elkaar zijn voor ons vanzelfsprekend. Surplus is er voor en door de kinderen, leerkrachten en ouders. Wij zoeken de verbinding om kinderen te begeleiden, zodat zij nu en later actief kunnen meedoen in onze samenleving.