zelfstandigheid

ontwikkeling

openheid

verbondenheid

Schorsing en verwijdering

Schorsing

De school kan een leerling voor een periode van ten hoogste een week schorsen. Daarbij moet worden aangegeven wat de reden is voor de schorsing. Dat moet schriftelijk aan de ouders bekend worden gemaakt. Verder moet het bevoegd gezag de Inspectie van het Onderwijs en de Leerplichtambtenaar schriftelijk in kennis stellen van een schorsing voor een periode van langer dan een dag en daarbij de reden vermelden.

 

Verwijdering

Een school mag in bepaalde gevallen een leerling verwijderen. Hiervoor gelden zeer strenge regels. Zo moet een bestuur van een school die een leerling wil verwijderen aan de zorgplicht voldoen. Een bestuur heeft aan zijn zorgplicht voldaan als het voor de leerling een andere school heeft gevonden die bereid is de leerling toe te laten, zo schrijft de wet voor.
Voor toelating, schorsing of verwijdering van leerlingen gelden voor de school en het bestuur nog meer voorschriften. Lees hieronder onze regeling Toelating, schorsing en verwijdering.

 

Houd mij op de hoogte van vacatures*

* Als je een vacature-alert maakt of aanbevolen vacatures ontvangt, betekent dit dat je akkoord gaat met ons Privacy beleid. Je kunt je instellingen voor toestemming te allen tijde wijzigen door je af te melden.

Eigenaarschap

Bij Surplus ervaar je dat je je ontwikkelt in een omgeving die ruimte biedt om mee te doen, om invloed te hebben en van waarde te zijn. Er is ruimte om je eigen grenzen te verleggen en keuzes te maken.

Ontwikkeling

De brede ontwikkeling van kinderen en leerkrachten staat bij ons centraal. Wij stimuleren en inspireren elkaar en leren met en van elkaar. Wij dagen elkaar uit om talenten te ontdekken en tot bloei te laten komen.

Vertrouwen

Je krijgt vertrouwen in de talenten, potentie en ieders verantwoordelijkheid. We ontmoeten elkaar in gelijkwaardigheid en met een open houding.

Verbondenheid

Wij trekken samen op binnen en buiten Surplus. Samenwerken en verantwoordelijkheid nemen voor elkaar zijn voor ons vanzelfsprekend. Surplus is er voor en door de kinderen, leerkrachten en ouders. Wij zoeken de verbinding om kinderen te begeleiden, zodat zij nu en later actief kunnen meedoen in onze samenleving.