zelfstandigheid

ontwikkeling

openheid

verbondenheid

Ouderbetrokkenheid 3.0

Surplus streeft ernaar om de samenwerking tussen ouders en scholen vorm te geven volgens het concept Ouderbetrokkenheid 3.0.

Ouderbetrokkenheid 3.0 is een concept dat school en ouders helpt om samen te werken op basis van gelijkwaardigheid, samen verantwoordelijk zijn en verantwoordelijk zijn voor elkaar. Het is het antwoord op een veranderde samenleving en de soms haperende communicatie tussen school en ouders. Het concept is ontwikkeld door Peter de Vries en CPS Onderwijsontwikkeling en advies uit best practices op scholen en op basis van kennis uit Europees en Amerikaans onderzoek.

Bij Surplus zijn enkele directeuren opgeleid tot auditor Ouderbetrokkenheid 3.0. Zij begeleiden hun collega’s bij het in kaart brengen van de kwaliteit van de samenwerking tussen ouders en school en het verbeteren daarvan samen met ouders.

Meer weten over Ouderbetrokkenheid 3.0? Download het e-book op https://www.cps.nl/e-book-ouderbetrokkenheid

Houd mij op de hoogte van vacatures*

* Als je een vacature-alert maakt of aanbevolen vacatures ontvangt, betekent dit dat je akkoord gaat met ons Privacy beleid. Je kunt je instellingen voor toestemming te allen tijde wijzigen door je af te melden.

Ans Repko
Onderwijskundig coördinator wetenschap en technologie

Zelfstandigheid

“Een uitspraak van Einstein is: ‘Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.’ Bij Surplus willen we deze nieuwsgierigheid stimuleren, zodat kinderen gaan onderzoeken en ontdekken. Ik nodig ze uit om hun grenzen te verleggen.”

Astrid Alfering
Leerkracht

Ontwikkeling

Bij Surplus onderzoeken we welke vernieuwingen voldoende opleveren voor de ontwikkeling van kinderen. Die integreren we in het onderwijs. Zelf volg ik de Surplus-opleiding ‘Specialist Toekomstgericht onderwijs.

Astrid Alfering

Thomas Riemers
Leerkracht

Openheid

“Het liefst gebruik ik zo weinig mogelijk methodes en halen we onderwerpen uit de praktijk. Wat gebeurt er in de samenleving?”

Thomas Riemers

Bastienne Bijl
Leerkracht

Verbondenheid

Bastienne Bijl: “‘Surplus is voor mij vooral verbondenheid. Er is veel ruimte om elkaar op te zoeken. Als je een vraag hebt, zeggen collega’s al snel: ‘O, kom even kijken dan.’