zelfstandigheid

ontwikkeling

openheid

verbondenheid

Starten als leerkracht bij Surplus

Je bent starter als je in de eerste drie jaar van je onderwijscarrière zit.  Drie jaar lang heb je recht op extra ondersteuning van je werkgever, naast de begeleiding van de school waar je werkt. Dit is zo vastgelegd in de CAO PO.
Bij Surplus betekent dit, dat je wordt ondersteund door de praktijkopleiders van Surplus: Paul Baars en Susan van Stralen. Zij gaan met je in gesprek, komen bij je in de klas op bezoek en leveren maatwerkbegeleiding in jouw eerste jaren als leerkracht.

We willen dat jij je werk als leerkracht leuk vindt en dat er zicht is op jouw wensen en verlangens voor de toekomst. Denk daarbij aan scholing, maar ook aan het eventueel verhuizen naar een andere werkplek, als jij dat wilt.  Zodat je nog jaren lang een enthousiaste leerkracht van Surplus kunt blijven!

Meer weten over starten bij Surplus?  Neem dan contact op met Paul Baars via p.baars@stichtingsurplus.nl of met Susan van Stralen via s.vanstralen@stichtingsurplus.nl. Susan en Paul staan je graag te woord!

 

In 10 stappen naar jouw droomstart als leerkracht
Lees ook:
In 10 stappen naar jouw droomstart als leerkracht

Lekker dat je geslaagd bent, eindelijk je diploma op zak. En nu aan de slag, als leerkracht voor de klas. Je eerste werkdag staat voor de deur. Leuk, én een beetje spannend. Wat komt er allemaal op je af, de eerste dag op een nieuwe school? En… wat moet je vooral niet doen? Meester Sil geeft zijn tips.

Lees meer

 

  

Je eerste oudergesprek, best spannend
Lees ook:
Je eerste oudergesprek, best spannend

Voor alles is een eerste keer. Zo is er ook de eerste keer dat je als leerkracht een oudergesprek voert. Hoe pak je dat aan? Melissa van der Heide kan het zich nog goed herinneren toen zij meteen na haar LIO stage een zwangere collega mocht vervangen. Lees haar tips voor je eerste oudergesprek ooit.

Lees meer

Ans Repko
Onderwijskundig coördinator wetenschap en technologie

Zelfstandigheid

“Een uitspraak van Einstein is: ‘Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.’ Bij Surplus willen we deze nieuwsgierigheid stimuleren, zodat kinderen gaan onderzoeken en ontdekken. Ik nodig ze uit om hun grenzen te verleggen.”

Astrid Alfering
Leerkracht

Ontwikkeling

Bij Surplus onderzoeken we welke vernieuwingen voldoende opleveren voor de ontwikkeling van kinderen. Die integreren we in het onderwijs. Zelf volg ik de Surplus-opleiding ‘Specialist Toekomstgericht onderwijs.

Astrid Alfering

Thomas Riemers
Leerkracht

Openheid

“Het liefst gebruik ik zo weinig mogelijk methodes en halen we onderwerpen uit de praktijk. Wat gebeurt er in de samenleving?”

Thomas Riemers

Bastienne Bijl
Leerkracht

Verbondenheid

Bastienne Bijl: “‘Surplus is voor mij vooral verbondenheid. Er is veel ruimte om elkaar op te zoeken. Als je een vraag hebt, zeggen collega’s al snel: ‘O, kom even kijken dan.’