Het personeelsbeleid van Surplus is er op gericht dat teams in balans zijn en iedere medewerker zich thuis voelt binnen zijn schoolteam en de organisatie als geheel. Op basis van de visie van Pedagogisch tact hebben wij oog voor iedere medewerker en voeren daarom ook cyclisch het gesprek met hen. De organisatie heeft aandacht voor zowel de professionele ontwikkeling als voor de fysieke en emotionele gezondheid. Binnen Surplus word je gezien als medewerker en als individu.
Samen bespreken en onderzoeken we hoe we persoonlijke ambities kunnen realiseren met als doel om onze medewerkers te motiveren, te laten excelleren en te behouden voor onze organisatie. We streven er naar dat iedere medewerker de uitgezette koers op zijn/haar eigen wijze en tempo vorm kan geven en ondersteunen dit graag.
We streven naar voldoende medewerkers, op het juiste moment en met de juiste kwaliteiten. We blijven ons focussen op het werven van medewerkers en het adequaat begeleiden van onze stagiaires en starters. Voor het onderwijspersoneel gebruiken wij gestandaardiseerde bekwaamheidseisen en kijkwijzers om de kwaliteit van het pedagogisch- en didactisch handelen te monitoren.
Om onze mensen te behouden is ons personeelsbeleid ook toekomstbestendig ingericht. Werkplezier, bevlogenheid, teambuilding, stressmanagement en duurzame inzetbaarheid staan prominent op de agenda. We gaan op zoek naar mogelijkheden om medewerkers flexibeler in te zetten binnen de organisatie om hen zo ruimte te bieden voor bijvoorbeeld hybride loopbanen.